فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

آیا میدانید برای اینکه عسل شکرک نزند بعضی از تولیدکنندگان  چه میکنند؟!!

همانطور که در مطلب مربوط به شکرک زدن عسل اشاره شد،عسل مرغوب و خالص باید شکرک بزند(بنا به نظر آقای دکتر شهرستانی و بسیاری از اساتید دیگر).اما با باور غلط عده ای از مردم چه باید کرد؟!

عده ای از مردم فکر میکنند که عسل مرغوب نباید شکرک بزند! به همین دلیل بعضی از تولید کنندگان مقداری آبلیمو یا حتی جوهر لیمو! به عسل اضافه میکنند.بدین ترتیب عسل تا مدتها شکرک نمیزند اما از خواص آن به طور محسوسی کاسته میشود.میتوان مطمئن شد که اگر تولیدکننده ای اینکار را انجام میدهد،قریب به یقین از سایر روشهای تقلب نیز در عسل خود برای فروش بهتر استفاده خواهد کرد!!

البته یادمان باشد که شکرک زدن عسل را باید بشناسیم.عسل مرغوب وقتی شکرک میزند،تقریبا شبیه روغن نباتی میشود(از نظر رنگ و قوام).بطوریکه سفت نمیشود و زمانیکه مقداری از آن را روی زبان قرار میدهید براحتی آب میشود.

اگر بخواهید شکرک عسل را از بین ببرید میتوانید شیشه عسل را در آب حدود 50 درجه قرار دهید،پس از حدود نیم تا یکساعت(بسته به نوع عسل)،عسل رنگ طبیعی خود را پیدا میکند.

یادمان باشد که در بعضی از کشور های اروپایی،عسل شکرک زده را بهتر می پسندند و مصرف میکنند.


برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 28 / 11 / 1390برچسب:, | 8:51 | نویسنده : HONEY |


 

شکرک زدن عسل یا:

( متبلور شدن رس کردن، ته نشین شدن، دانه شدن، کریستالیزه شدن) Grandulated honey

 


آقای دکتر شهرستانی استاد دانشگاه و مولف کتاب زنبور عسل و پرورش آن می نویسد:
شکرک زدن عسل نه تنها دلیل بر بدی و تقلبی بودنش نیست بلکه برعکس معرف آنست که عسل کاملا سالم بوده و به هیچ وجه با شکر مخلوط نشده است و این خلاف تصور غلط و رایج در ایران است که عسل شکرک زده و سفت شده را تقلبی می دانند.

آنچه که در اصطلاح (شکرک زدن) می گویند و به خاطر وجود کلمه شکر در ذهن تقلبی بودن عسل را تداعی میکند، چیزی جز پدیده تبلور ( بلور شدن، کریستالیزاسیون ) نیست.

عسل به علت در صد بالای مواد قندی که دارد در واقع یک ماده جامدی است که تحت شرایط بسیار شکننده ای به صورت مایع قرار دارد. این ماده اشباع شده قندی (منظور از قند انواع قندهایی است که در علم شیمی با پسوند اوز مشخص می شود مانند گلوکز، فروکتوز و مالتوز ) باید در واقع جامد باشد، ولی به طور اتفاقی مایع است. به همین دلیل به محض اینکه شرایط مطلوب مهیا شود این تغییر فیزیکی یعنی شکرک زدن، پدیدار می گردد.


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 28 / 11 / 1390برچسب:, | 8:48 | نویسنده : HONEY |

حتما بخوانید تا با یکی از روشهای تولید عسل تقلبی آشنا شوید!

قند مایع یا شربت ذرت با فروکتوزبالا 55(عموما در مواد غذایی و غذاهای آماده بکار می رود) دارای 55% فروکتوز و 45% گلوکز است،تقریبا نزدیک نسبت 1 به 1 شبیه عسل!!!(به همین علت عده ای متقلب،این محصول ارزان قیمت را براحتی و بدون حضور زنبور!!تبدیل به عسل میکنند و در بازار می فروشند!!).وقتی خورده می شود،گلوکز و فروکتوز شربت از معده عبور می کنند و از روده کوچک سریعا جذب و به داخل جریان خون راه می یابند.(خیلی شبیه گلوکز و فروکتوزعسل!!)

در ابتدای دهه ی 1970 قند مایع در بیشتر نوشابه های تولیدی بکار می رفت. در حال حاضر اظهار می شود که بیش از 40% شیرین کننده های انرژی زای افزوده شده به غذاها و نوشابه ها، قند مایع است و تنها شیرین کننده انرژی زا در نوشابه های غیر الکلی در آمریکاست.

با این وجود،نتایج سوخت و ساز عسل و قند مایع،هرکدام با محتوای گلوکز و فروکتوز مشابه، شبیه هم نیست!!وقتی که عسل و قند مایع از نظر میزان قند مقایسه می شوند در حالیکه اختلاف کمی بین آنها هست،ولی اثرات کوتاه مدت و بلند مدت در بدن انسانهایی که آنها را مصرف کرده اند به طور معنی داری متفاوت است.نوشابه های شیرین شده با قند مایع(حتی عسلهایی که از قند مایع ساخته شده اند!)از لحاظ دارا بودن مواد کربونیل مضر خیلی خطرناکند که میزان ترکیبات کربونیل آن در افراد مبتلا به دیابت بالاست.به همین علت پزشکان اغلب برای بیماران دیابتی عسل تجویز نمیکنند.چون از طبیعی بودن آن مطمئن نیستند.

عسل عالیخانی(طلای زاگرس)کاملا مطمئن و مفید برای افراد دیابتی!


برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 14 / 11 / 1390برچسب:, | 20:51 | نویسنده : HONEY |

خواص دارویی عسل

از گذشته تا کنون از عسل در درمان بسیاری از بیماری ها استفاده شده است. مهمترین خاصیت عسل ، ضد میکروب بودن آن است. در حالی که عسل یک ماده کاملاً خوراکی است و بایستی محیط خوبی برای پرورش میکروب ها باشد ، ولیکن میکروب ها در معرض عسل نابود شده و اجساد آنها نیز به مرور از بین می رود. زیرا عسل حاوی آنتی بیوتیک و آنزیم دیاستاز است . در گذشته از این خاصیت عسل برای از بین بردن پینه های دست و پا سود می جستند.

عسل حاوی آنتی اکسیدان است، از این رو مصرف آن برای سلامت قلب و عروق مفید است. عسل به سلامت


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 8 / 11 / 1390برچسب:, | 14:5 | نویسنده : HONEY |

پنج زمان حیاتی برای سوخت رسانی

در طول 24 ساعت، پنج زمان مهم برای سوخت رسانی مناسب به بدن جهت انجام ورزش وجود دارد:

1.هنگام بر خاستن از خواب

2.پیش از ورزش

3.درحین ورزش


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 8 / 11 / 1390برچسب:, | 14:3 | نویسنده : HONEY |

میزان مجاز آلاینده ها در عسل

زنبورهای عسل حشرات بسیار آسیب پذیری هستند.این مسولیت زنبوردار است تا زنبورهای خود را حتی الامکان در موقعیتی قرار دهد تا شرایط ایمنی و سلامت انها حفظ گردد.در طول سال زنبورها نیازمند به درمان با مواد شیمیایی هستند تا از حمله وآسیب کنه ها محافظت شوند.آنتی بیوتیکها را می توان در کندو بکار برد تا از عفونت ههای میکروبی جلوگیری بعمل آید.مقدار کمی از این مواد شیمیایی و آنتی بیوتیکها ممکن است در عسل وجود داشته باشد!

در اتحادیه اروپا که قوانین مربوط به حدود مجاز بقایای مواد شیمیایی و داروها در مواد غذایی از جمله عسل در حال هماهنگی است،با وجود بقایای آنتی بیوتیکهای مجاز در عسل مخالفت میگردد و به عنوان یک سطح هشدار دهنده در نظر گرفته می شود.

ادامه این مطلب را می توانید در کتاب زیبا و جذاب انقلاب عسل مطالعه فرمایید که هم اکنون با 10% تخفیف در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

لازم به ذکر است که عسل عالیخانی بدلیل استفاده از داروهای کاملا گیاهی،ارگانیک و فاقد پسمانده سموم است.در این مزرعه زنبورداری به هیچ عنوان از داروهای شیمیایی استفاده نمی شود ودر حال حاضر بهداشتی ترین مزرعه زنبورداری کشور است.


برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 8 / 11 / 1390برچسب:, | 14:2 | نویسنده : HONEY |

 

بیماریهای پوست و مو و درمان آن با عسل عالیخانی

درمان سرما زدگی پوست با عسل

روشهای درمان

الف-پوره شلغم را با عسل به مقدار مساوی مخلوط نموده و آن را می پزند و جوشانده غلیظ آن را روی پوست سرما زده می مالند در درمان سرما زدگی  دست و پا خشونت آنها مؤثر واقع می شود.


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 8 / 11 / 1390برچسب:, | 14:1 | نویسنده : HONEY |

درمان با عسل طبیعی عالیخانی و دارچین

عسل درمانی با عسل طبیعی عالیخانی و خواص عسل طبیعی






مخلوط عسل و دارچین
درمان کننده بسیاری از بیماری ها در زمان قدیم و حال می باشد.

مجله معروفی در کانادا به نام

Weekly World
تعداد 95 نوع بیماری
که توسط عسل و دارچین درمان شده اند را نام برده است.

در این مقاله با عسل و دارچین، درمان کننده بسیاری از بیماری ها آشنا می شویم


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 8 / 11 / 1390برچسب:, | 14:0 | نویسنده : HONEY |

ژله رویال(غذای شاهی)

غذای ملکه و لاروهای زنبور عسل است.از آن به اکسیر عمر تعبیر شده است زیرا ملکه که مادم العمر از این ماده تغذیه می کند تا شش سال عمر میکند ولی کارگران که فقط سه روز اول عمرشان از آن می خورند نهایتا 4 ماه عمر میکنند.ژله رویال اساسا از غدد شیری ترشح می شود که در سر و زیر حلق قرار دارند.این غدد فقط در کارگرهای جوان بین سن 3 تا 12 روزگی فعال هستند.این ماده غنی از پروتین،چربی،آب و مقداری کربوهیدرات است و پروتین آن از نظر اسیدهای آمینه ضروری بدن بسیار غنی است. همچنین محققان ژله رویال را غنی از کلسیم،پتاسیم،آلومینیوم،آهن،روی و منگنز می دانند.ویتامینهای گروه ب به نسبت زیاد در ژله رویال وجود دارند.

نحوه مصرف:

1.خالص،که بهترین روش مصرف است.یک میلی گرم به ازای هر کیلو وزن بدن  صبح،ناشتا و بصورت زیرزبانی مصرف میشود

2.مخلوط با عسل،30 گرم ژله رویال در یک کیلو عسل هرروز ناشتا یک قاشق مرباخوری زیر زبان قرار داده میشود تا با بزاق مخلوط گردد.

موارد مصرف:

ناتوانی جنسی،نازایی،خستگی مفرط،لک و چروک پوست،دیابت،محرک سیستم دفاعی،مبارزه با عفونتهای ویروسی و باکتریایی، کلسترول بالا،فشار خون،کنترل وزن،آسم،کمبود رشد،عفونت مثانه،کم خونی،مشکلات کبدی،سوء تغذیه،خستگی روحی،ضعف چشمها، ناراحتی لوله گوارش،پارکینسون و مداوای آنفلوآنزا

این محصول همچنین به افراد ضعیف(مانند کسانی که شیمی درمانی میشوند)نیرو می بخشد و نیز بعنوان تب بر مورد استفاده قرار می گیرد.

 


برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 8 / 11 / 1390برچسب:, | 13:59 | نویسنده : HONEY |

گرده گل

گرده گل که در واقع اسپرم گیاهی محسوب می شود بعلت داشتن ویتامین ها و هورمونهای با ارزش یک ماده غذایی و یک داروی بسیار عالی شناخته شده است.ثابت شده است که گرده گل حاوی هورمونهای تحریک کننده جنسی می باشد و برای درمان نازایی بکاررفته است. گرده گل های وحشی و کوهی قویتراز گل های دشت می باشد.گرده گل به همراه شهد،تنها غذاهای زنبوران عسل می باشد.ورزشکاران حرفه ای از گرده نیز مانند خاویار بعنوان غذای نیروزا استفاده می کنند.به هر حال بر اساس نظریات علمی گرده از لحاظ تمامی اسیدهای آمینه ضروری، ویتامینهاو مواد معدنی یک منبع غذایی غنی و مقوی به حساب می آید.

خواص دارویی

تنظیم کننده عمل روده(به این علت به آن پلیس روده می گویند)،درمان یبوست،آرامبخش،رفع کم خونی،درمان بیماریهای کبد،درمان ورم پروستات،رفع حساسیت،مبارزه موثر علیه ریزش مو،نرم کننده پوست،تنظیم سوخت وساز،کاهش قند خون و موثر در کنترل دیابت. همچنین فعالیت فکری و حافظه را بهبود می بخشد.دارویی بسیار موثرعلیه ضعف و ناتوانی جنسی است.

در تغذیه انسانی مصرف گرده به یکی از چهار روش زیر توصیه شده است:

1.   یک قاشق چایخوری به همراه عسل در چهار نوبت از شبانه روز به نسبت یک به یک.

2.   یک دوره یک ماهه پس از پایان هر فصل.

3.   دو بار در سال یکی اوایل پاییز و دیگری اواخر زمستان.

4.   اگر فقط یک بار در سال قصد استفاده از آن را دارید بهتر است فصل بهار را انتخاب کنید.

بهتر است مصرف گرده را با یک قاشق چایخوری در روز شروع کنید تا حساسیتی ایجاد نشود


برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 8 / 11 / 1390برچسب:, | 13:58 | نویسنده : HONEY |

بره موم

بره موم ترکیبی است از صمغ درختان که زنبورها از آن بعنوان ضدعفونی کننده و درزگیر استفاده می کنند.این ماده منبع خارجی داشته و فقط زنبور آنرا جمع آوری می کند.این ماده همان نقشی را دارد که آنتی بیوتیکها در زندگی ما دارند.همچنین بعنوان بی حس کننده موضعی استفاده می شود.طعمی تند دارد.زنبور عسل این ماده را از شکوفه گیاهان و درختان مخصوصا تبریزی ،نارون ،بلوط ،بید،کاج،آکاسیا درزنبیل های گرده خود جمع نموده و به کندو منتقل می کند و پس از افزودن ترشحات غده ای که شامل آنزیمهاست آنرا مایع کرده و در سطح سلولهای موم منتشر می کند.



برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 8 / 11 / 1390برچسب:, | 13:56 | نویسنده : HONEY |


آیا غلیظ یا رقیق بودن عسل دلیل بر تقلبی بودن

آنست؟!!


عسل در محیطهای مختلف تولید و به بازار عرضه می شود.رطوبت موجود در عسل به رطوبت محیط اطراف کندو وابسته است.مثلا عسل جنگلهای مازندران به دلیل رطوبت موجود در هوا،رقیق هستند حال آنکه عسل تولید شده در بعضی از نقاط غربی کشور به دلیل رطوبت پایین،غلیظ هستند،هردو عسل کاملا طبیعی و سالم هستند و نمی توان گفت عسل رقیق تقلبی و عسل غلیظ اصل است.بنابراین این باور که عسل خوب غلیظ و عسل تقلبی رقیق است کاملا غلط است.


برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 8 / 11 / 1390برچسب:, | 13:55 | نویسنده : HONEY |

طرز تهیه سالاد و دسر با عسل

سالاد خیاربا عسل:

طرزتهیه:یک عددخیارراشسته وپوست آن رابگیرید وازطول به چهار قسمت تقسیم کنیدوعسل راروی قطعات آن ریخته ومیل نمایید آن سا لادی مقوی وخوش طعم است.

سا لادهویج با عسل:

موادلازم  برای یک پرس سا لاد(100گرم):هویج60گرم،عسل20گرم،خامه ترش20گرم،


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 8 / 11 / 1390برچسب:, | 13:53 | نویسنده : HONEY |

رنگ عسل و مفهوم آن

عسل بر حسب اینکه متعلق به کدام منطقه و کدام گل باشد رنگش متفاوت است . دامنه طیف رنگهای عسل از سفید به انواع زرد ( زرد نارنجی ، زرد مایل به سبز طلایی ) کهربایی ، عقیقی مایل به قرمز و حتی قهوه ای متغیر است .


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 8 / 11 / 1390برچسب:, | 13:44 | نویسنده : HONEY |

                                 عسل

عسل غذایی شگفت انگیز،معجزه آسا و طبیعی است.دانش سوخت و ساز عسل و کاربرد آن در سیستم بدن آدمی به ابزار قدرتمندی جهت مبارزه با بیماری تبدیل گردیده است.

 عسل شفا بخش است اما«همه دردها را دوا» نیست.مصرف عسل ممکن است تعدادی شاخص های بیماری قند را دگرگون سازد،اما تنها به مرور زمان و با مصرف عسل مرغوب.
 

ترکیب تغذیه ای عسل، بر اساس کالری، به ترکیب میوه ها نزدیکتر است تا شکر معمولی.عسل حاوی فروکتوز(قند میوه) و گلوکز در نسبتهای تقریبا برابر به اضافه دیگر قندها و مواد مغذی گیاهی به دست آمده از شهد و دانه گرده گلهاست.

 


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 8 / 11 / 1390برچسب:, | 13:30 | نویسنده : HONEY |

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.